vrijdag 17 januari 2014

Klaas Gubbels & La Chambre des Etoiles

Dit vond ik leuk om te lezen:

Kunstenaar Klaas Gubbels: "Frank [Boeijen, RS] is blijkbaar altijd geïnteresseerd geweest in mijn werk en voor dit project kwam hij twee keer naar mijn atelier.

"Het klikte. Ik stel het op prijs als iemand zo veel moeite doet om het uit te leggen. Ik werd gegrepen door de titel van een van zijn nieuwe liedjes: 'La Chambre des Etoiles'. Prachtig. Daar ben ik helemaal ingedoken en ik heb enkele terrasjes geschilderd, geïnspireerd op dat van Vincent van Gogh in Arles. Ik ben er niet speciaal naartoe geweest, hoor, want ik kan het daar wel dromen."


Het gedicht is te vinden op de indringende en prachtige cd Een vermoeden van licht en natuurlijk in Liefde is voor feestdagen.

Voor een live uitvoering van La Chambre des Etoiles zie hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten