donderdag 20 oktober 2016

Dweepziek

Gisteren in DWDD kwam Leonard Cohen aan bod. Zijn nieuwe cd (en wellicht zijn laatste) is uit en hij werd de hemel in geprezen. Nu was ik eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van wat er tekstueel voorbij kwam, maar ja het is Cohen, het is het buitenland en in Nederland is alles wat van buiten komt vele malen beter dan wat er in Nederland rondloopt. Ik zou zeggen, eer je eigen zangers eens wat meer en niet pas als ze onder de groene zoden liggen. Neem Frank Boeijen. Hij is een zanger, liedjesschrijver, die zijn gelijke niet kent. Ik ben bevooroordeeld dat geef ik toe, maar ook toen ik dat nog niet was, dacht ik er zo over en ik ben lang de enige niet, want Frits Spits roept dit al jaren. En zo zijn er meer ontroerende poëtische zangers, zoals Alex Roeka of Frans Halsema (helaas niet meer onder ons), die veel meer aandacht verdienen. Maar ja, ze komen maar uit Nederland, dat armzalige kleine landje aan de Noordzee. Kan niks zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten